There are those who love a tiny size, those who love a big bag to carry everything, and those who want a medium size that can hold the essential and just a bit more.

 

The right bag depends on a woman’s potential to calculate what she thinks is important to carry along.

It must be sporty but pretty, practical but elegant, easy to wear but able to express a recognizable taste.
The Livia bag was born just like this. It’s a colorful and elegant makeover of the “Tolfa”, a typical bag worn in Italy by the 1960’s generations, a true staple that became the undisputed icon of the Ideological Revolution of the young.
 
 
 
 
 
I tried making this model more polished and valuable, adding a snakeskin buckled latch and a matching shoulder strap. Contrasting colors and fine materials were used to rethink a model worn by many generations.
 
 

The result is a sporty but sophisticated bag that is the ideal daylong companion.

Made in calfskin, both smooth or hammered leather, snakeskin for the details and suede lining. Available in four different sizes, from XS to Large, to meet all needs.

 

 

The name is dedicated to my daughter Livia because she was my very first satisfied customer.

 
I tried making this model more polished and valuable, adding a snakeskin buckled latch and a matching shoulder strap.
 
When I made the XS size, being it a mini bag, she wanted it all for herself right away. She wore it for days, and thanks to her, I pinpointed two different flaws that I could remove when I started the production.

large

medium

small

extra small 

extra small +belt

clicca qui per la versione in italiano

Chi ama una taglia minuscola, chi la ama enorme perché deve portarsi dietro tutto, chi vuole una misura media che riesce a contenere il necessario e qualche cosa in più.

 
La borsa giusta dipende dalla capacità di una donna di saper calibrare quello che ritiene importante portarsi a spasso. Deve essere sportiva, ma deve avere un vezzo, deve essere pratica ma anche elegante, deve essere indossata con facilità ma deve essere l’espressione di un gusto riconoscibile. E’ nata così la mia Livia bag.
 
La rivisitazione colorata ed elegante di una “Tolfa”, tipica borsa indossata da generazioni durante gli anni Sessanta in Italia, un vero e proprio oggetto di culto, diventato icona indiscussa della Rivoluzione Ideologica giovanile. Ho cercato di rendere questo modello più ricercato e prezioso, aggiungendo una fibbia in serpente come chiusura e la tracolla abbinata.
Colori a contrasto e materiali pregiati per ripensare un modello indossato da molte generazioni. Il risultato è una borsa sportiva, ma allo stesso tempo sofisticata che la rende una compagna ideale per tutti i momenti della giornata.
 
Realizzata in pelle di vitello sia liscia, sia martellate, pelle di serpente per i dettagli e rivestita all’interno in pelle scamosciata. Disponibile in quattro taglie diverse dalla Xs alla Large per poter soddisfare tutte le esigenze.
Il nome è dedicato a mia figlia Livia perché è stata la prima cliente soddisfatta. Quando ho realizzato la taglia XS mia figlia ha subito pensato che dovesse essere sua, essendo una mini borsa. L’ha indossata per giorni, e grazie a lei, ho individuato due difetti che ho tolto quando ho iniziato la produzione.